08-04-2016

De ELO: noodzaak voor onderwijsvernieuwing?

Hans Steeman en Marie-Louise Peters schetsen een beeld van het traject dat gelopen is om tot een keuze voor een ELO te komen. Het verhaal klinkt herkenbaar. Long list, short list, gebruikers erbij betrekken en na aanbesteding een keus maken.
Wat me aansprak is dat bij de implementatie het onderwijs sterk betrokken is. Marie-Louise is docente bij de afdeling zorg en ondersteunt haar collega's bij het gebruik van de ELO. Deze werkwijze is voor het hele ROC zo in elkaar gestoken.
De ELO is een platform voor

  • content en de studiewijzer
  • een dashbord voor studenten (o.a. aanwezigheid)
  • samenwerken en notificaties
  • toetsen
  • polls en enquêtes
De vraag of een ELO nu een noodzakelijkheid is voor onderwijsvernieuwing bleef een beetje boven de markt hangen, maar het enthousiasme waarmee het ROC Nijmegen er mee aan de slag is gegaan belooft heel wat. Bij elkaar een goed initiatief en een waardig afscheid van Hans voor het ROC waar hij al heel wat jaren werkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten